1/12-2010

Hej allabloggfans!
Nu e det den första december och tävlingen drar igång. Den kommer hålla på fram till den 31 december och den 8 januari utses 2 vinnare av 62 finnalister (om det är så många som deltar). Tävlingen går till så här: Jag kommer att lägga upp en fråga per dag och den första kille och tjej som svarar rätt går direkt till finalen. Här kommer första frågan:

Vad hette julkalendern som gick på tv år 2005 och vad handlade den om?
1. Diselråtter och sjömansmöss.
X. En decemberdröm.
2. Kaspar i Nudådalen.


Glom inte att skriva Namn så jag vet vem som har gått vidare.

Lycka Till!


Kommentarer
Postat av: Caroline

En Decemberdröm hette den! :)

Den handlar om en pojke som heter Bobo.

Han får reda på att hans mamma har varit en riktigt musik legend.

Men enda problemet var ju att Bobos mamma har ju en förfärlig röst...

Hon förstörde sin röst när hon födde Bobo.

Sedan har jag för mig att Bobo är med i någon olycka, typ som fotbolls olycka där han hamnar i koma och sedan börjar då drömma...i sin dröm får han träffa en tjej och en man som kallas Chefen vilket jag kommer ihåg spelades utav Robert Gustafsson :)

2010-12-02 @ 00:02:45
Postat av: sanna

Det är Decemberdröm. X Sanna

2010-12-02 @ 00:13:19
Postat av: Sylvia

Decemberdröm? det var väl en pojke som hade fotboll som huvud?:P och hans morsa tappade rösten när han föddes och sen kunde hon inte sjunga mera:P

tror det var den:P

2010-12-02 @ 00:28:26
URL: http://sschinner.blogg.se/
Postat av: Dawid91

En decemberdröm.. :-D

I julkalendern 2005 fick vi följa Bobo på hans spännande äventyr bland tomtar och underjordiska tröstare.

2010-12-02 @ 01:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0