Varför bloggar jag?

Hej igen alla bloggfans.
Nu e det inte långt kvar till man blir 19. Fan vad kul att Tokio Hotel kommer till Stockholm på min födelsedag.
Idag har jag lyckats bråka med Tiger men nu e allt lugnt. Drog tidigare från plugget idag då jag inte mådde så bra. Jag har aldrig riktigt berättat varför jag bloggar.

Jag föddes med en kronisk sjukdom som heter Charcot-Marie-Tooths-sjukdom (CMT) som är en nerv- och muskelsjukdom och den gör att jag inte kan göra samma saker som friska människor kan. Jag kan tillexempel inte bära mer än max 20kg, jag kan inte gå långa promenader med min kille, jag kan inte sitta på golvet en längre stund då mina ben låser sig och jag kan inte vara ute länge på vintern och ha kul. På sommrarna måste jag använda mig av en EU moppe för att ta mig till och från släktingar och kompisar då de inte bora i närheten av där jag bor. På vintrarna blir det bussen. Pappa och min syster har samma sjukdom och min riktiga farmor dog på grund av den här sjukdomen då den hade satt sig i lumgorna. Min pappa var 15 år när hon gick bort och jag fick aldrig träffa henne. Jag önskar inget annat än att forskarna ska lyckas hitta något botemedel eller iallafall ett bromsmedel mot våran sjukdom.
Jag har blivit retad för min sjukdom och blivit psykisgt sjuk av all mobbning. Det e inte förän nu jag har funnit ett sätt att berätta om mitt liv. Bloggen är verkligen en stor hjälp för mig. Och jag bloggar inte om en specifik sak utan jag bloggar om det mesta. Jag vill gärna att ni kommenterar detta inlägg. Och säger vad NI tycker om detta inlägg och jag hoppas att ni tar åt er.

Nu vet ni varför jag bloggar. Och jag vill tacka alla mina vänner och släktingar som verkligen förstår vad min sjukdom innebär.

Nu ska jag gå ut och röka och sedan duschen. Men vi hörs imorron.



PUSS & KRAM!


Kommentarer
Postat av: AnnaP

Det var starkt gjort av dig att berätta om sjukdomen tjejen. Hade aldrig hört talas om den förut. Berätta gärna mer om du kan och vill, jag lyssnar/läser! :) <3

2010-02-12 @ 10:51:20
Postat av: Saury

FINASTE BILDEN PÅ DIG! :O :)<3

2010-02-15 @ 12:33:27
URL: http://www.saauryblogg.3w.se
Postat av: Craxyknas

Oj, det hade jag aldrig gissat. Starkt av dig att dela med dig.



Men jag förstår inte helt, ärligt talat. Du bloggar för att du vill berätta om ditt liv? Eller för att du har din sjukdom? För du har ju aldrig nämnt den förut tänkte jag, så om det är därför du bloggar hänger jag inte riktigt med..?



Hur går det med botemedlet, får du höra något?



Kram,

Sofie Brånedal (nyss addad på facebook) :)

2010-02-17 @ 12:23:20
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0